23 Eylül 2011 Cuma

Kötü Olmak İstiyorum-2

  Bu yazıyı yazdığımda düşündüklerim ile yazdıgımda okudugum tam olarak eşleşmediği için ve okuyanların bir bölümü iki seçenekten birini seçerek ona göre algıladıkları için bu yazıyı kısmen de olsa tek yöne çekmek istedim. Yazıda tekrar okuyacaksınız elbette ama asıl anlatmaya çalıştıgım.. 

Kötülük ve İyilik arasındaki bundan 20 yıl öncesiyle sonrası arasındaki uçurum gibi değişim. Kötü olan herşeye marjinal denilecek neredeyse. Beni rahatsız eden budur. Kötü kötüdür arkadaş! Sen ona kılıf bulmaktan vazgeç.. Ve bu değişimden en fazla rahatsız olan iyilik. yani iyiler.. İyi ve kötü standart değilmidir. Değildir! Çünkü eskiden sabitti iki kavramda şimdilerde İyilik sabit ama kötülük çeşitli senaryolarla iyi tarafa geçmeyi başarıyor... ve kaybeden iyiler oluyor...

                 Saygılarımla.. 


                                Musa Gün

 

 

Kötü Olmak İstiyorum!

Taa küçüklüğümden başlayıp şu dakikaya kadar geçmişime göz attıgımda ben hep iyi rollerdeydim. Ama bu benim için bir replik yada bir kurgu değildi. Ki zaten benim hayatımda kurguya ve oyuna yer olmadıgını herkes bilir. Ben hep iyilik perisine güvendim..

İyilik perisi bana hep dogru yolu gösterdi. En önemlisi her anlamda bana saygı duyulmasının tek pay sahibi iyilik perisidir..  Zerre şikayetim yok buna. Ve iyilik perisine minnettarım.. Fakat ben artık onu dinlemek istemiyorum. Çünkü iyilik perisi dünyanın gelişen psikolojik düzenine yenildi..

Ama birde kötülük perisi var hayatımızda. Kötü her zaman kötüdür lafı vardırya. Aynen öyle hiç yenilmedi o ne zamana ne olaylara ne insanlara. Hep kötü kaldı ve bu istikrar onu iyiden üstün kıldı..

Bu yazıyı okuyan!(lar) durun ve düşünün. Hayatınızda aklınıza gelen  ilk üç kötülüğü bir başkası yaptıgında bu nasıl bir sempati kazandırıyor ona.. Bu analizi öylesine uydurmuyorum ben. Buyurun deneyelim en basitinden.. Sigara içmeyi içenler bile sevmez. Alkol.. Hiç kimse özellikle bayanlar erkeklerde alkol olmasını çok sevmezler çünkü alkol uyuşturucunun yarısıdır. Ama alkol içen erkeklerden olabildiğince hoşlanır. Sosyal yaşama dönelim. Küfretmek kötüdür heralde herkez için. Her ne kadar ediyorsakta. Ama küfür sempatik gelir insanlara.  “Vay bee ne sayıyor ama” gibi sesler çıkar içimizden. Ne sayması küfür ediyor paşam küfürrrrr..!!! UYAN!!

  Buna onlarca örnek gösterebilirim. İlgisizlik kötüdür sempati kazandırır. Kanun dışı iş yapmak kötüdür  sempati kazandırır.   Duygusuzluk kötüdür sempati kazandırır. Yokluk kötüdür ama varlıgından çok hatırlatır.YALAN kötüdür sempati kazandırır..  Tüm yasaklar kötüdür ama iyiden daha  fazla deger kazanır…

Bu kötülük perisi öyle bir sistem kurmuş ki. Tüm kötülükleri “marjinallik” başlıgı altında toplamış ve insanların içine sindirmiş. Ve yine kaybeden iyiler olmuş..

Şimdi birde bize bakalım. En kötü alışkanlıgımız umursamamazlık. Oda kimseye zararı yok. Hayatı umursamıyoruz… En iyi olmaya çalışmıyoruz zaten iyiyiz. Anlayışlı olmaya çabalamıyoruz anlayışlıyız. Sevmek için zorlamıyoruz kendimizi sevebiliyoruz.. Yani hayatımızda oyuna  yer yok. Her şey düz ve yalın seyrediyor..

Ama gel görki bana iyilik perisinin ögrettikleri şuan ki zamana hiç ama hiç uymuyor….

Kötü olcaksın arkadaş! Her anlamda kötü olcaksın. Yakacaksın.. Yıkacaksın.. Olabildiğince duygusuz olacaksın. İnsanlara deger vermeyeceksin. Sevmeyeceksin. Saymayacaksın. Duvar gibi olacaksın. Kendinden insanları olabildiğince mahrum bırakacaksın. Banane ya diyeceksin her iki lafın birinde. Olabildiğince kötü olacaksın.. Olacaksın ki….

Olacaksın ki; Saygı göresin.. Sevgi göresin.

Şimdi gelelim bana. İyilik perisi senden çok çok ama çok özür diliyorum. Biliyorum zaman ne olursa olsun en dogru yol senin yolun. Ve yine biliyorum senin öğrettiklerin her şeyin en dogrusu. Ve yine biliyorum ki   kötülük çok kötü bir şey. Ama yinede senden çok özür diliyorum.. Çogu insan “senin hamurunda yok kötülük” desede….

 Ben artık kötü olmak istiyorum.. Çünkü ben bu iyilik kümesinde onsuz olamam. Kusura bakma İyilik perisi..

Eğer gerçekten istediklerim kötü oldugumda beni bulacaksa, Eger insanlar kötü oldugumda dogruyu görecekse, Eğer kötü oldugumda  o kalp benim için atacaksa.. Eğer kötü oldugumda hayatım anlam kazancaksa, Eğer kötülükse yaşamama sebep… Kusura bakma İyilik perisi sana ihanetim  kötülükten olsada varlıgına saygım  iyiliğimdendir..

Şimdi artık kötü olmak yolundayım… Hadi bakalım kötülük perisi seni dinliyorum. Sen yaz ben oynıcam. İstenilen bu ise benden iyi oyuncu tanımam. Eğer dogru buysa… (ki yanlış oldugunu hepimiz biliyoruz)Eğer dogru buysa kötülük rolünde Oscar almayan   musa, musa değildir…
___________________________________________________________________________
  Bir şarkı vardı begenerek dinlediğim. Ne güzel söylemiş şair yazar herneyse.. “ İyiler bu savaşı kaybetmiş iyi ama ben nası büyük adam olucam.. Kötü olmak seni geri getirir mi acaba…….” | Pinhani



                                                                      "Kötü olmak isteyen iyi adamın mektubu"


____________________________________________________________________________

Bu yazı sonrası gelen ilk yorum:

Sana ne kadar anlatsakta ne kadar söylesekte boş değil mi? Kötü olmanın bir faydası mı var sanıyorsun sen? Ya da kötü olanlar mutlu diye mi düşünüyorsun?

Yok öyle bir dünya. Herkes ne ise o şekilde devam eder. Ama sevinmelisin, nenden mi? Kötüler hep tetikte olmak zorunda her an durum değerlendirip bir adım önde olmak zorunda. Yaşarken mutluluğundan vermek zorunda. Duvar gibi olmalı. Onun kadar soğuk, onun kadar sert ve onun kadar ruhsuz. Kolay mı sanıyorsun sen böyle yaşamanın. Duyguların varsada onları içinde tutmak zorunda olmanın. Açığa vurmadan yaşamanın. Açığa vurduğun her nokta ateş edilecek bir hedef olduğunun...

Var olan durumunun kıymetini bilmiyorsun. Diyeceksin ki sen önceden nasıldın??? Ben hep böyleydim değişmedim sadece zamanla diğer yüzlerle tanıştın. Senin hangi yüzünde var kötü olmak??? Ben kaçırmışım, görmemişim de sormak istedim.

Boş ver sen en iyisi... Kötü olmak için bu derece kendini zorlamak iyi değil. Hiç düşündün mü arada kaldığında ne olacağını? İyiydin kötü olacağım dedin, eyvallah biraz oldun gibi ama özünle çelişmeye başlayınca ne olacak? Ortada nasıl bir Musa olacak?

Vazgeç sen bu sevdadan da...

12 Eylül 2011 03:27 HiddenGlaze

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder